Δραστηριότητες νηπιαγωγείου για παιδιά

Στο ?ιαθε?ατικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγρα??άτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο οι επιδιώξεις των προγρα??άτων οδηγούν σε κατάλληλες αναπτυξιακά πρακτικές, σε χρήσι?ες και διερευνητικές δραστηριότητες διαθε?ατικού χαρακτήρα που έχουν νόη?α για τα ίδια τα παιδιά έτσι ώστε: -να αναπτύσσουν την προσωπικότητας τους -να κοινωνικοποιούνται -να γνωρίζουν τον κόσ?ο στο ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον.

Η Επικοινωνία (αλληλεπίδραση και παρουσίαση δεδο?ένων ?ε πολλούς τρόπους, όπως οι κατασκευές, η δρα?ατοποίηση, το σχέδιο, οι πίνακες, τα σχεδιαγρά??ατα) και η Τεχνολογία (το ?αγνητόφωνο, η φωτογραφική ?ηχανή, η κά?ερα και ο υπολογιστής κ.ά.) διατρέχουν όλα τα προγρά??ατα και βοηθούν τη διαδικασία της ?άθησης αφού αυτή συντελείται ? ε διαδραστικό και πολυαισθητηριακό τρόπο. Η Γλώσσα έχει εξ ορισ?ού διαθε?ατικό χαρακτήρα και οι δραστηριότητες προφορικής επικοινωνίας, ανάγνωσης και γραφής συνδέονται ?ε όλα τα θέ?ατα που προσεγγίζονται.

Το ?ιαθε?ατικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγρα??άτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο δίνει έ?φαση στη διαδικασία χωρίς να παραγνωρίζει τη σπουδαιότητα των γνώσεων που προϋποθέτουν και παράγουν οι διαδικασίες. Στις επιδιώξεις όλων των προγρα??άτων τονίζεται ο τρόπος προσέγγισης των στόχων και ο ενισχυτικός ρόλος του εκπαιδευτικού. Οι στόχοι και το περιεχό?ενο των προγρα??άτων αναδεικνύονται ?έσα από ενδεικτικές δραστηριότητες κατάλληλες για τα ?ικρά παιδιά του Νηπιαγωγείου.
Οι δραστηριότητες που προτείνονται στα προγρά??ατα είναι ενδεικτικές αφού πολλές προκύπτουν από τα τρέχοντα γεγονότα και τα αυθόρ?ητα ενδιαφέροντα των παιδιών. Ο εκπαιδευτικός λοιπόν, ?πορεί να επιλέγει από τις προτεινό?ενες δραστηριότητες, να σχεδιάζει και να στηρίζει παρό?οιες διαθε?ατικές δραστηριότητες σύ?φωνα ?ε τις επιδιώξεις του προγρά??ατος, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών της τάξης του, λα?βάνοντας υπόψη όλες τις δυνατότητες που ?πορεί να προσφέρει το ευρύτερο ?αθησιακό περιβάλλον. Επίσης αξιοποιεί διάφορες πηγές πληροφόρησης, συνεργάζεται ?ε τους γονείς και προωθεί τις εκπαιδευτικές ανταλλαγές ?ε την ευρύτερη κοινότητα ?ε πολλούς τρόπους.

Πηγή: Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ, 2002.